ACTE PÚBLIC ICV DE L’HOSPITALET

Renda Bàsica de Ciutadania.
Per unes persones autònomes, lliures i solidàries.

Dilluns, 12 de desembre a les 19.30 h.
Biblioteca de la Florida. Avinguda Masnou, 40 Metro L1. Florida L.5 Pubilla Casas

Convidats: amics, amigues, adherits i adherides d’ICV de l’Hospitalet, veïns i veïnes de la Florida i entitats i col•lectius de l’Hospitalet que treballen en l’àmbit social, solidari i sindical.

Programa

19.30 h. Benviguda a l’acte a càrrec de Lluís Esteve, president d’ICV de l’Hospitalet. Explicació d’una part del document “A l’Hospitalet, primer les persones. Una ciutat per conviure, créixer i ser feliç” i de la campanya de reflexió sobre polítiques de proximitat iniciada per ICV de l’Hospitalet.

19.50 h. Intervenció de Ricard Gomà, regidor de Benestar Social de l’Ajuntament de Barcelona i professor de la Universitat Autònoma de Barcelona.
 Les situacions de precarietat com a símptomes d’una societat malalta i injusta
 Respostes immediates i respostes a llarg termini
 Lligam amb l’immediat (resposta a la pobresa) i la proposta de la Renda Bàsica
 La Renda Bàsica promou veritablement persones autònomes, lliures i solidàries… o l’augment de l’ociositat ?

20.10 h. Intervenció de Daniel Raventós, president de la Xarxa Renda Bàsica i professor de la Universitat de Barcelona.
 Les propostes de Renda Bàsica de Ciutadania
 Aspectes fonamentals
 Possibilitats d’implantació a Catalunya i Espanya
 Replantejament de les relacions laborals i de la vida quotidiana
 Una oportunitat o una amenaça pels treballadors i treballadores ?

20.30 h. Torn de paraules i preguntes del públic. Torn de respostes dels ponents

21.00 h. Conclusions i cloenda a càrrec de Ricard Gomà.

Lugar: Biblioteca de la Florida. Avinguda Masnou, 40
Localidad: L’Hospitalet de Llobregat

(Charla-Debate)